Ahoj já jsem majitelem těchto stránek.Jsem z Jablonce nad Nisou.Často jezdím na různé závody.Dík že jste navštívily moje stránky.
Kontakt na mně:
ICQ 447060912
tel:+420774942908
e-mail:taljka@seznam.cz
Digg  Sphinn  del.icio.us  Facebook  Mixx  Google  BlinkList  Furl  Live  Ma.gnolia  Netvouz  NewsVine  Pownce  Propeller  Reddit  Simpy  Slashdot  Spurl  StumbleUpon  TailRank  Technorati  TwitThis  YahooMyWeb
 
 

Historie Rally Cyprus

I když by letošní ročník kyperské soutěže měl být podle jednoduchých počtů třicátý devátý, není tomu tak. V letech 1974 a 1975 se neuskutečnila z důvodů Turecké invaze a veškeré motoristické soutěže tak byly v těchto letech zapovězeny.

První tři ročníky Kyperské soutěže odehrávající se na až destruktivních tratích, se stali kořistí převážně domácích posádek. Ve svém čtvrtém ročníku zlákaly zdejší obtížné tratě k účasti dnes již legendárního S. Blomqvista a ten hned při svém prvním startu dokázal zvítězit za volantem Saabu 96 V4.

Další ročník se uskutečnil až po známé dvouleté odmlce a jeho vítězem se stal Keňský jezdec S. Mechta s vozem Datsun, nám dobře známý spoluprací s továrním týmem Škoda v osmdesátých letech. Další příčky obsadili A. Zanini se Seatem 1800 a domácí K. Kyprianou na voze Hillman Avenger, který vylepšil své umístění hned v následujícím ročníku, ve kterém dokázal zvítězit.

V sedmdesátém osmém roce se soutěž stala součástí ME s koeficientem tři a na nejvyšším stupni se objevil Brit R. Clark s Fordem Eskord, který své vítězství dokázal zopakovat ještě o dva roky později. Mezi jeho dvěma vítězstvími se Kyperská rally, již pod názvem Rothmans Cyprus Rally stala kořistí A. Vatanena na totožném voze. V roce 1981 zvítězil V. Terzian na voze Mitsubishi
Colt a stal se až do roku 1990 posledním domácím vítězem.

V tomto období stoupala úroveň soutěže vzhůru, v roce 1982 jí byl zvýšen koeficient ME na čtyřku a první příčku v tomto i následujícím ročníku opanovaly vozy Opel Ascona 400. V prvním roce zvítězil Ital "Tony" a ve druhém Brit J. McRae. Poté nastala éra vozů legendární skupiny "B", zejména Lancia Rally 037 a Audi
Quatro, které si rozdělily vítězství v následujících čtyřech letech. Za volantem těchto supervýkonných speciálů postupně zvítězili J.Buffum (Audi), M.Pregliasco, P. Snijers (oba Lancia) a v roce 1987 D. Llewellin (Audi).

Novinku v podobě Toyoty Celica GT4 přivezl v roce následujícím Toyota Team Europe a svou účast dokázal proměnit ve vítězství B. Waldegaarda. V roce 1988 zvítězil opět vůz Lancia, tentokrát Lancia Delta Integrale za volantem s Y. Loubetem. V následujících dvou ročnících mohli po dlouhé době slavit domácí fanoušci, když se po dlouhém půstu postavili na stupně vítězů domácí jezdci, v roce 1990 D. Mavropoulos a v roce 1991 A. Jeropoulos.

Rok 1992 byl dalším mezníkem této rally, získala nejvyšší koeficient ME a to se velmi zalíbilo Alessandru Fioriovi, který dokázal zvítězit třikrát po sobě. Vždy se tak stalo za volantem Lancie Delta Integrale 16V Astra Racing Teamu. Tento vůz se na nejvyšším stupni objevil ještě další rok, když ho na stupeň nejvyšší dokázal dovézt Libanonec "Bagheera" .V dalších čtyřech letech se zde bojovalo o evropské body a v roce 1996 sem zavítal populární Němec A. Schwarz, který přijel, viděl a zvítězil s Toyotou Celica GT4. K. Holowczyc zvítězil v následujícím roce, ale velkou stopu zde zanechal vůz Škoda Octavia Kit Car, který v roce 1998 za volantem s E. Trinerem obsadil druhé místo za celkovým vítězem A. Navarrou, na daleko výkonnějším Subaru Impreza a zvítězil ve F2. Tento jeho úspěch napodobil o rok později P. Sibera se stejným vozem, který skončil pátý celkově, zvítězil ve F2 a dokázal porazit známého z našich rychlostních zkoušek E. Bertoneho. Vítezem toho ročníku se stal P. Richelmi za volantem Subaru Impreza.Od roku 2000 se Cyprus Rally stala nedílnou součástí šampionátu WRC, aby ho v roce 2007 opustila a v roce letošním slavila opětovný návrat. Ale myslím, že toto období je nám všem tak blízké, že není třeba ho nijak zvlášť připomínat.